Zo God Het Wil - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Zo God Het Wil - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Zo God Het Wil

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 September 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Plaats: Dubai

Datum: 26 september 2010

Locatie: Les Mills Middle East & India Headquarters (a.k.a MEFITPRO Office)

Tuuuuuuuuuut....... Tuuuuuuuuuuuut....... Tuuuuuuuuuut........
Female voice with Arabic accent: "Dennis!! Salaam Aleikum, this is Fatin from Jordan"
Me: "Hi Fatin, thanks for returning my call, how are you? I heard you are pregnant, congratulations!"
Fatin: "Aaahh, shukran, shukran. I'm very, very busy Dennis, we have opening of club today, hamdala, and hopefully all goes well inshallah, inshallah.
Me: "Yeah, about that.. I just got a call from our freight forwarder about your equipment order. Apparently your BODYPUMP equipment is stuck at customs because you have not forwarded the documents I had asked for. What happened?"
Fatin: "My colleague she is coming back today from Eid Break, inshallah, and she will sort out the documents, inshallah! Because Ramadan is now over, hamdala, we can move forward a bit faster inshallah, inshallah..
Me: " Ok, that's good to hear because the local agent is getting a bit worried about your goods and waiting for your documents. So your prompt action is highly appreciated"
Fatin: "Yes, Dennis, I understand. Inshallah, my colleague she comes to me today and then inshallah she will do the needful for the documents. Inshallah it is sorted tomorrow, inshallah, inshallah..

Ik hoor sommige van jullie al denken: Inshawattes?? Voor jullie allemaal een educatief stukje:

In š Allh ( ) is an Arabic term to indicate hope for an aforementioned event to occur in the future. The phrase translates into English as "Godwilling" or "If it is God's will", sometimes spoken as DV; the Latin abbreviation for Deo volente or simply "hopefully". In Arabic speaking countries the term is used by members of all religions; meaning the term in and of itself does not denote a religion, but simply means "God willing."
This word is often used to indicate a desire to do something that you wish may occur, or to indicate that you want God's blessing for what you are about to do. For example, if one wishes to do something that is very difficult to achieve, one invokes God's blessing before one sets out to do it. For Muslims, it is used in speech about plans and of events that they expect to occur in the future. This usage of In š Allh is from Islamic scripture, Surat Al Kahf(18):24: "And never say of anything, 'I shall do such and such thing tomorrow. Except (with the saying): 'If God wills!' And remember your Lord when you forget...'"

De Spanjaarden hebben: "Mañana, mañana!" en wij hebben: "Komt goooeeed!!" :-)

Op 2 dagen na zit ik nu een jaar in het Midden Oosten en begin me steeds beter aan te passen aan de alledaagse gang van zaken. Zo weet ik inmiddels:

Dat een antwoord verwachten op een email binnen 3 dagen wishfull thinking is.
Dat Burger King en KFC hier gratis thuisbezorgen.
Dat de 165km van Dubai naar Abu Dhabi zeer waarschijnlijk in de Top 5 staat van meest saaie routes op aarde.
Dat je na Juni t/m September met een gemiddelde temperatuur van 39 graden Celsius verlangt naar een gure herfstdag met wind, hagel en regen naakt op je dakterras te gaan staan even te 'genieten' van het weer.
Dat het me niks verbaast dat New Delhi er een zooitje van heeft gemaakt mbt Common Wealth Games (laat dat wealth dit jaar maar weg zou ik zeggen)
Dat er verschrikkelijk veel te doen en te beleven is in en rondom Dubai.
Dat Tijmen inmiddels al tot 10 kan tellen... in het Engels!?!
Dat Indiaas eten verdomd verslavend kan werken
Dat we de foto's van vrouwen uit al het Les Mills Training materiaal moeten knippen als we een Trainer naar Saudi Arabia sturen.
Dat Iran veel hipper en verder is dan ik aanvankelijk had gedacht. En dan kan ik ook nog een mooi boek schrijven over de gastvrijheid van de gemiddelde Iraniër.
Dat het erg fijn is dat je vrienden en familie op de koffie komen in Dubai.
Dat de makers van Skype van mij een Nobel prijs mogen winnen. Priceless!

Het jaar is letterlijk & figuurlijk voorbij gevlogen. Ik heb nog 10 lege bladzijden in mijn paspoort en verwacht die voor het tweede kwartaal van volgend jaar ook al benut te hebben.
De temperaturen beginnen ook weer normaal te worden. Best grappig hoe je lichaam zich aanpast aan het klimaat. Toen ik aankwam een jaar geleden was het overdag zo'n 35 a 36 graden en dacht dat ik het bestierf. Nu met dezelfde temperatuur denk ik: He, lekker!! Ook beter weer om aan het zwembad te liggen zonder je Speedo uit zweten.

Oh, en De Wereld Draait Door is ook weer terug op de buis, erg fijn! Lekker om 22 uur onze tijd op de bank naar die gekke kruinen van Matthijs van Nieuwkerken kijken en op de hoogte blijven van wat er gebeurt 'back home'.

Conclusie na een jaar 'Expatten': Geen seconde spijt van! De werkervaring, de levensstijl in Dubai, het reizen, de verschillende culturen, het klimaat.. Het is het allemaal meer dan waard. En als je dan les geeft in de club waar Roger Federer en Tiger Woods hun rondje fitness doen en uit eten kan gaan waar Fabian Cannavaro en Gennaro Gatuzzo (legendes in de Italiaanse Serie A) hun lasagna wegprikken dan kom je als sportliefhebber ook nog aan je paparazzi trekken :-)

Voor iedereen die op Skype zit.. Speak/See you soon!

Voor iedereen die binnenkort langskomt: De strandbedjes staan klaar!(Johan, voor jou ook een kouwe klets natuurlijk!)

Liefs,
Dennis

  • 27 September 2010 - 06:37

    Linda:

    Wij zijn al aan het aftellen... nog 42 dagen!!!!!

  • 27 September 2010 - 06:45

    Inge:

    Respect! Groetjes!

  • 27 September 2010 - 07:20

    Jomaartje:

    Ik zeg:
    dat moet gevierd worden. Wij nemen straks een spaans sangriaatje, formaat KAN en drinken door tot je niet meer kan lullen.(heb ik geleerd van Os en Mir)

    Dus ik zeg:
    gefeliciteerd met je bijna 1 jaar JUB!

    x-x-x

  • 27 September 2010 - 09:03

    Dick Randshuizen:

    Gefeliciteerd Den met je jaar expat jubileum! XXX

  • 27 September 2010 - 15:45

    Biri Sr.:

    Nog geen jaar er kijk waar jullie staan. Respect en Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Familie Bierman In Dubai!

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Ditjes en datjes

13 Juni 2011

5 jaar getrouwd en 11 jaar samen

19 Maart 2011

Filmpje Tijmen

15 Maart 2011

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 45786

Voorgaande reizen:

29 September 2009 - 30 November -0001

De Familie Bierman In Dubai!

Landen bezocht: