Integratie deel 2 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Integratie deel 2 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Integratie deel 2

Door: Titia

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Januari 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zebrapaden
Al na enige dagen heb je hier door dat die mix van culturen ook een mix aan rijstijlen met zich mee brengt. Zo tuteren ze India voor alles en in Syrië hebben ze niet eens strepen op de weg hoorde ik laatst. Je kunt mensen misschien ook niet kwalijk nemen dat ze soms gevaarlijk dicht richting jouw 'lane' komen. Ik rijd tegenwoordig trots rond in een Kia Picanto sports edition(met sportvelgen en sportstuur..heel stoer). Hij is wit en binnenkort is het mijn droom ook getinte ruiten te hebben zoals menig een hier. Dan ben ik echt volwaardig geïntegreerd. Maar ik ben al op 90% van het integratie beleid. Zo ben ik eindelijk te trotse eigenaar van een echt Dubiaans rijbewijs. De prijs van die van Dennis 3 maanden terug lag op 170AED. Die van mij werd opeens 410AED.. Ach, dat terzijde.

Net als (bijna) iedereen) hebben wij ook een 4x4. Auto's zijn hier bijna de helft goedkoper en benzine is een lachertje. Ik tank voor 10euro en Dennis 15euro.. hahaha En wij dachten, et als de Emirati (echte Dubaiaanen), een romatiche avond op het stand door te brengen. Ik had stiekem wat wijn in een termos kan gedaan en wat plastic bekers mee genomen omk geen argwaan te wekken. Ik zag altijd die auto's staan van ver en dacht dat dat ook wel leuk zou zijn voor ons. En als ik er echt bij wil horen moet ik me toch aanpassen aan de bestaande uitgaans mogelijkheden. Wij dus naar het stand... Onze auto had toch een iets minder zware motor, beek, dan de 4x4's die vaak op het stand stonden. Het was vrijdag avond.. donker en geen auto te bekennen. Net hadden we wel een auto gezien die werd weggesleept daar die vast zat. Toen dacht ik al.. hmmm Anyway, we stonden dus totaal ingegraven in het zand. Romantisch hoor..

Maar geen wijn, want zometeen moesten we de politie bellen voor hulp. Niet handig met een alcohol adem.

Van ver zagen we een auto staan met de lichten uit. Zij hebben ons geholpen. Eerst kwamen zij ook bijna vast te staan. De lucht werd professioneel uit banden gelaten. Dan hebben de banden meer grip. De takel, die je als Emerati natuurijk in je auto hebt staan voor als je vast staat in het zand.., werd gepakt. Ik op mijn knieën met Den om de banden vrij te maken. Met een grote ruk, waarvan het leek of de hele onderkant van je auto mwordt afgerukt, kwam de auto in beweging. Toen zijn we maar naar een hotel gereden voor een drankje. Even genoeg avontuur.

  • 30 Januari 2011 - 08:29

    Patricia:

    Hahahaha.... Wat een verhaal weer! Ik vind het echt heel erg leuk om zo af en toe eens te lezen hoe het met jullie is! Echt TOP!

    Liefs X Patricia

  • 08 Februari 2011 - 13:08

    Tamar:

    Hey Titia,

    Ik moet de laatste tijd veel aan jullie denken.. Leuk om dit allemaal te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Familie Bierman In Dubai!

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Ditjes en datjes

13 Juni 2011

5 jaar getrouwd en 11 jaar samen

19 Maart 2011

Filmpje Tijmen

15 Maart 2011

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 45786

Voorgaande reizen:

29 September 2009 - 30 November -0001

De Familie Bierman In Dubai!

Landen bezocht: