Job hunting - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Job hunting - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Job hunting

Door: Titia

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Juni 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal, hoe gaat het dan? Ik hoor dat het kwik eindelijk de goede kant op gaat. Daar ben ik blij om :-). Hier .. eh.. tja.. prachtig weer. Lekker zonnig met een kleine 38 graden. Best frissig na dagen met boven de 40 graden.. Lekker even buiten gespeeld met Tijmen (in de schaduw). Ach, een beetje zweet hoort erbij hier. Deo's worden hier goed verkocht denk ik zo..

Veel van jullie hebben een deel van onderstaand verhaal al gehoord via e-mail. Ik wil ook anderen op de hoogte brengen van mijn story daar het best spannend is hier :-). Onderaan staan de laatste ontwikkelingen.


Veel spannende dingen meegemaakt dus hier. Ik dacht dat ik een baan had als groepsfitness manager bij Fitness First voor 35 uur. Maar een halve week van tevoren lieten ze me weten dat het 48 uur is in 6 dagen. Da's een beetje veel lijkt me. En ze boden dan ook niet meer geld vanuit zichzelf..

Een dag later kreeg ik een aanbod van de meest vooraanstaande vrouwen club van Dubai. Hier sporten de vrouwen van de sjeiks ook . Ik heb een voorstel gedaan voor max 35 uur. De manager is akkoord met mijn voorstel, maar gaat wel een tegenbod doen met wat aanpassingen. Inmiddels heeft ze gebeld dat het voorstel akkoord is. Echter moet ik het contract even afwachten wat betreft salaris. Het moet wel interessant blijven natuurlijk.

Een dag later nadat ik gesproken had met de ladies club kwam het nieuws dat er ook een job vrij is in de Burj al Arab. Da's het enige 10 (?) sterren en tevens duurste hotel ter wereld. Je weet wel in de vorm van een schip. Maar dit is wel weer voor 48 uur, echter in 5 dagen.

Ik ben inmiddels op gesprek geweest daar dit altijd goed is voor de contacten. Mijn contact (Zane) via wie ik dit hoorde heeft gezorgd dat ik al gelijk op gesprek kon. Hij had me zelf willen aannemen maar dit kon niet door interne wijzigingen. Maar hij is altijd bezig met mijn cv door te sturen als hij iets ziet bij het bedrijf waar hij werkt. Dat is de Jumeirah groep en eigenaar van verschillende zeer luxe hotels. Fijn dat hij zo helpt.

Oh! Geweldig om er even binnen te zijn. Het is streng bewaakt en je moet echt op een lijst staan anders kom je er niet in. Het gesprek was erg leuk. Je kon merken dat er een hele goede fibe hing tussen manager en ass. manager die bij het gesprek waren. Ze gaven ook aan dat er veel gedaan werd aan ontwikkeling van de persoon en ze noemde boeken van Steven Covey die als basis gelden voor de bedrijfsvoering. Helemaal goed lijkt me. Inmiddels heeft de HR manager gebeld en gevraagd of ik echt wel weet dat dit een junior functie is... met bijbehorend salaris. Want ik was 'to good to true'. Ik paste volkomen in hun profiel, maar wel wat over gekwalificeerd... Toen zei hij dat ik circa €1000 ging verdienen hhaahahaaaaa dat gaat em niet worden voor 48 uur werken! Jeetje man, erg raar. Het duurste hotel te wereld maar betalen ho maar... mmmmm Hij vroeg wat ik dan wel de moeite waard vind. Hij gaat nu kijken wat hij kan doen. Dat is natuurijk al heel gaaf. Hij weet dat ik in gesprek ben met de ladies gym. Daar ben ik eerlijk over geweest.

Maar zalig al die aanbiedingen. De markt is erg goed voor medewerkers. Of in feite slecht en goed. Er is weinig instroom van buitenaf, omdat iedereen denkt dat de bubbel gebarsten is. Wat natuurlijk ook is gebeurd. Maar life goes on. Als er dan mensen weggaan maak ik meer kans met mijn ervaring. Maar voor veel is het spannend en is men bang zijn baan te verliezen.

Ik houd jullie op de hoogte x Titia

  • 07 Juni 2010 - 09:46

    Wietske:

    Tiets, wat Gaaf !! Het enige 7 sterren hotel in de wereld, ik ben vet jaloers. Steven Covey staat ook op mijn boekenplank, echt hele goede boeken om te lezen!!
    Ben benieuwd wat je gaat doen met de jobs, ik zou het wel weten, al is het voor iets minder :) haha!
    KUss, Succes!

  • 07 Juni 2010 - 12:12

    Morad:

    Wat gaaf, dat je dat leven zo durft te leven. Avontuurlijk en bijzonder dat 40+ uur werkweken de normaalste zaak van de wereld zijn daar.

    Groetjes,
    Morad

  • 07 Juni 2010 - 19:50

    Nektaria:

    Nou Titia, voor € 1000 euro gaan we het niet doen hé!
    Stelletje mafkezen dat ze zijn...

    Succes met het vinden van werk enne, laat je niet gek maken! ;) xxx

  • 08 Juni 2010 - 07:06

    Wendy:

    Hi Tiets, spannend allemaal. Ik duim voor de leukste en beste job! Liefs, Wendy
    Ps. het weer is hier weer terug naar (&*^*^*^%grommmm&^%&^$%%

  • 09 Juni 2010 - 17:00

    Patricia:

    Hey Titia!

    Blij dat het zo goed met je gaat zeg!!! Wow het klinkt allemaal heel erg geweldig! En heel belangrijk dat je je er thuis voelt.

    Nou ik mis je echt hoor op de club! pfff... Het is niet meer zoals het was zeg maar! Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent van alles?

    Echt heel jammer dat ik niet wist dat je in Nedereland was laatst! Ik had je graag even gezien. Maar dit vind ik ook heel erg leuk om zo steeds op de hoogte te blijven van wat je doet!

    Thanks!!! XXX Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Familie Bierman In Dubai!

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Ditjes en datjes

13 Juni 2011

5 jaar getrouwd en 11 jaar samen

19 Maart 2011

Filmpje Tijmen

15 Maart 2011

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 45838

Voorgaande reizen:

29 September 2009 - 30 November -0001

De Familie Bierman In Dubai!

Landen bezocht: