Dubai supermarkt service - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Dubai supermarkt service - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Dubai supermarkt service

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 April 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

De supermarkt service in Dubai

Of we hier kunnen wennen vragen jullie je natuurlijk regelmatig af. Met wat hulp van de Dubai hospitality gaat dat eigenlijk best vlot.

Zodra ik naar binnen wil bij de buurtsuper Almaya wordt de deur al open gedaan door de gard. Bij de kassa staat hij klaar om je boodschappen in te pakken.

Natuurlijk kijkt hij altijd raar op als je aan komt zetten met je eigen tassen :-). Het feit dat je een beetje wil meewerken aan een beter milieu is hier een rariteit. Hij pakt dan ook vol enthousiasme de eieren, wasmiddel en wat andere zaken in een plastic alvorens ze in mijn tas te doen. Iedere keer als ik zeg 'Don't need a bag' word ik aangekeken met grote bruine ogen 'wat bedoelt ze nou?'.

Ook bij het fruit is dit het geval. Daar staat natuurlijk iemand klaar die alles voor je weegt en de stickers op je zakjes plakt. Ook daar neemt men de plastic zak heel serieus. Bananen, appels, sinasappels, alles in een apart zakje. Inmiddels kennen ze me al. Maar toch proberen ze het iedere keer weer. Of ik toch écht geen zakje om mijn banenen wil. Ik vraag me af wat iedereen doet met al die zakjes behalve weggooien. Ik probeer ze te recyclen als luierzak en afvalemmerzak. Hebben ze toch een goed doel in hun bestaan. Maar we hadden het over de service hier. Na het inpakken loopt er iemand mee naar je auto om alles in te laden, wat een luxe. Qua boodschappen doen geef ik het hier een 10!

Wat het ook fijn maakt is dat we hier veel contact hebben met thuis. Voor ons is dat heel belangrijk. Blijf vooral je leuke mailtjes schrijven want die hebben we hier nodig om het Nederlandse gevoel te houden. Want we missen jullie natuurlijk wel. Laat dat duidelijk zijn. Kus Titia


  • 14 April 2010 - 06:30

    Marianne:

    Haha, inderdaad zou het wel fijn zijn om zo behandelt te worden in de supermarkt.
    Vooral als ik boodschappen voor de verjaardagen haal.

    Als ik het lees gedraag je je daar echt als een typische Nederlander.
    Wij zijn zuinig, :-)
    Maar goed van je hoor om er toch op te letten.
    Lijkt me zo makkelijk om te vervallen in het gemak van overal plastic zakjes ed.

    Groeten van ons

  • 14 April 2010 - 18:00

    Henk Dijkstra:

    Zo,hier dan eindelijk eens iets uit emmen.Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Ik lees met veel plezier altijd het nieuws uit Dubai.en heb van pieter en ente gehoort hoe super het daar is,hier is alles ook ok en ik denk dat we ook nog wel een keertje die kant op gaan.
    Maar dan horen jullie het wel.
    wat voor mij het belangrijkste is in welke periode is de temperatuur het laagst is.
    Ik wens jullie daar nog een goede tijd en je moeder natuurlijk ook,want die is daar dacht ik op dit moment ook.
    Groetjes ineke en henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

De Familie Bierman In Dubai!

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Ditjes en datjes

13 Juni 2011

5 jaar getrouwd en 11 jaar samen

19 Maart 2011

Filmpje Tijmen

15 Maart 2011

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 45834

Voorgaande reizen:

29 September 2009 - 30 November -0001

De Familie Bierman In Dubai!

Landen bezocht: