Wat een ervaringen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Wat een ervaringen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Wat een ervaringen!

Door: Titia

Blijf op de hoogte en volg Dennis

23 Juli 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik kon alleen starten als ik een brief van de politie had met een statement van goed gedrag. Dit betekent eerst een visum aanvragen en daarmee naar de politie voor een vingerafdruk. Het krijgen van een visum is een taak voor de persoon met het veel, heeeel veel geduld.Van loket naar loket, vandaag moet je je trouwcertificaat vertalen (die in NL goed gekeurd is door het consulaat van de UAE, bestempeld is en nu een internationaal bewijs is), oh vandaag vraagt de dame waarom ik het heb laten vertalen? Dat is toch niet nodig? U staat niet in het systeem. Via welke plek en wanneer bent u het land ingekomen? Oh, de computer was toen stuk. Gaat u maar even naar die balie om u in het land in te checken. Heeft u nog een copie van uw paspoort? Gaat u maar even daar naartoe om het te kopieren.. Ik dacht echt dat ik gek werd. Maar ik liep wel lachend van balie naar balie anders word je depressief van dit alles. Besef dat het buiten 45 graden is en dat je nat van het zweet, warm van de zon van hot naar her rijdt en loopt. Dat komt er ook nog bij. Daar ik geen arabisch kan schrijven moet je alle formulieren door een type center laten uit typen. En dat kost natuurlijk ook allemaal weer extra geld.

Maar dan eindelijk.
Uitzicht over de Perziche Golf, strand, palmbomen...ja.. ik heb het hier over mijn nieuwe werkplek. Een van de mooiere plekken op de aarde. Ik heb stiekem al gefilmd om wat on-line te zetten.Zie http://www.youtube.com/watch?v=IVjYWTcXAw4
Buiten is dat nml. verboden. Dus ik moet voorzichtig zijn. De baan is precies wat ik wil.Lekker veel zaken aangaande Les Mills en andere groepslessen. Dus ik kan me naar hartelust verdiepen in dit mooie vakgebied. Tussendoor geef ik veel les. Als ik aqua aerobics geef ( doe ik ook tegenwoordig haha) dan kijk ik uit over de zee en het prachtige zwembad.Dan lach ik wel even in mezelf. Zie mij nou,...Erg heet, dat wel, in de 42 graden. Ik sta op de kant nml. Maar ik neem voor de les en tijdens de les toch maar even een duik ...

Het tempo is kalm vergeleken bij ons. Maar ja, alles is kalm vergeleken bij mijn vorige baan bij Achmea R'dam. hah. Mijn werkuren zijn 6 per dag inclusief half uur pauze.. het moet niet gekker worden. Voor een heel leuk salaris laat maar zeggen. Ben erg druk met wijzigingen van het groepslesroosters. Dat is een heel werk daar in de zomer veel instructeurs weggaan voor 2 maanden. Maar ook veel expats gaan in de zomer voor een lange tijd weg. Dus in de club is het erg rustig. En dan krijgen we Ramadan. Het is dan verboden om in het openbaar te eten en te drinken. Dus dat moet stiekem in de auto of achter een palmboom ofzo.. En passen we het gf rooster wéér aan.

Fijne zomer allemaal, wij genieten hier met volle teugen!

ps: En namens ons allen: bedankt voor alle lieve berichtjes, mailtjes en kaartjes die regelmatig binnenkomen! Dat brengt ons kikkerlandje altijd weer een stukje dichterbij! Erg fijn om te horen hoe het met iedereen gaat..

Veel liefs!

x

ps2: Dennis zegt: Om iedereen goed inzage te geven in het nachtleven van Dubai heb ik me vanavond opgeofferd om vanuit journalistiek oogpunt de clubs en beachcafés onveilig te maken. Ik zal mijn taak erg serieus nemen en jullie spoedig voorzien van een uitgebreid verslag (als m'n kater verdwenen is!)

  • 23 Juli 2010 - 15:09

    Edwin V.d. Perk:

    Hoi Titia,

    Ik probeer iemand uit Cuba over te laten komen voor een vakantie, dit heeft me al 5 vakantiedagen gekost en een paar hartkleppen, maar ambassades maken zich daar niet druk om.
    Nederlanders zijn de enige in de wereld die heel snel handelen, want het had gisteren al af moeten zijn!
    Leuk dat je aqua-aerobics geef, ik heb zelf in januari mijn certificaat voor aqua-Zumba gehaald.
    Succes met je lessen en vooral niet druk maken, want dat helpt toch niet.

    Groetjes en een dikke knuffel,
    Edwin

  • 23 Juli 2010 - 17:46

    Nektaria:

    Haha en ik dacht dat het alleen in Griekenland zo'n zooitje was om het een en ander te regelen... Hell no!!!!

    Eind goed, al goed! ;)

    Fijn om weer van je te horen, was weer een tijdje geleden. Nou snap ik waarom :)

    Take care darling, xxx

  • 23 Juli 2010 - 22:18

    Roliena Maria:

    Hi Tiets,

    Leuk om weer wat te horen. Komt mij bekend voor. Moest dit ook allemaal in Australie doen en vanalles vertalen. Fijn dat het je gelukt is. We zijn net terug van Servie. Belgrado en Novi Sad en Fruska Gora bewonderd. Bij Vesna mijn Servische vriendin en haar Russische man het heel gezellig gehad veel vodka en ik heb een nieuw drankje ook iets voor jou daar in het hete Dubai. Campari jus d'orange heel lekker een beetje bitter en zoet. Handig als je gaat stappen. Kus kus vanavond moet Berry optreden en zondag gaan we nog een weekje naar Praag lekker vliegen dat gaat wat sneller. kus kussssss besos. Roliena.

  • 25 Juli 2010 - 12:20

    Simone:

    Hoi Titia, als Surinaams zijnde ken ik dat gevoel.... maar men zegt: Geduld is een bittere plant, maar draagt zoete vrucht. Want kijk wat je ervoor krijgt! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee! Wanneer komen jullie hier weer onveilig maken? -XXX- Sim

  • 26 Juli 2010 - 08:50

    Maureen Broomans:

    Hallo Titia,
    Ademloos heb ik je verslag zitten lezen. Prachtig, na zoveel geduld toch nog zo'n positieve uitstraling. Ga vooral zo door. Wat een leuke job! xxxjes

  • 27 Juli 2010 - 16:11

    Mark:

    He schat,

    Ziet erg goed uit joh. En verder. Alleen in NL kunnen dingen snel geregeld worden. Begin er hier in Frankrijk eindelijk beetje aan te wennen. Morgen weer een dag. Eigenlijk ook wel lekker hoor. Even bellen binnenkort xx je mobiel stond uit geloof ik. xx

  • 27 Juli 2010 - 18:05

    Remy:

    owje dat word nu ook arbish schrijven. wel weer leuk om te leren. ik hoop je snel weer te zien. altijd weer een feestje. groeten aan dennis en timen. groeten remy

  • 28 Juli 2010 - 19:07

    Je Mam:

    Ja, dagen gingen we nr Palma en sloten ons aan in de rij.Achter een baliezaten wat lui die niet zo n haast hadden.Alleen in ons land gaat alles snel,of toch niet.Pap was al 2jr weg en ik kreeg nog steeds post vr hem.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Familie Bierman In Dubai!

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Ditjes en datjes

13 Juni 2011

5 jaar getrouwd en 11 jaar samen

19 Maart 2011

Filmpje Tijmen

15 Maart 2011

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 45786

Voorgaande reizen:

29 September 2009 - 30 November -0001

De Familie Bierman In Dubai!

Landen bezocht: