Zandhappen in The Dessert - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu Zandhappen in The Dessert - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Bierman - WaarBenJij.nu

Zandhappen in The Dessert

Door: Titia

Blijf op de hoogte en volg Dennis

05 Mei 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo allemaal, jee wat vliegt de tijd. Hier ons wilde verhaal van kamperen.

Als echte avonturiers hebben wij besloten eens even te gaan kamperen in The Dessert. Moeder Dijkstra was op visite dus dat leek de familie Bierman een uitstekende gelegeheid eens even de omgeving te verkennen. Natuurlijk moest er een tent aangeschaft worden met 2 cabines. Na wat gezoek vond Dennis er eentje voor een luttele 8 personen voor maar € 35. Mooi, de tent was net groot genoeg. Mam en Tijmen in zijn camping bed aan de ene kant en Dennis en Tiets op een zeer riant, dubbeldik, extra deluxe luchtbed aan de andere kant :-). Daar de Emirati hier afstammen van een bedoeïenen volk is kamperen hier zeer hot. Letterlijk en figuurlijk wel te verstaan. Er werd nml 38 graden voorspeld.

De weg er naar toe was een avontuur op zich. We waren samen met een andere familie met 2 kids. Zij waren er wel eens eerder geweest voor een picknic. Welke faciliteiten er dan waren vroeg ik. Nou eh, een boom om onder te staan en zandduinen.Slik. Zij wonen hier al wat langer en hebben inmiddels the must have onder de auto's hier: een 4X4. Wij rijden nog in onze huurauto op lage wielen. Waarom maakt dit uit? Nou, als je op een gegeven moment de weg verlaat en je komt op een weg met rul zand heeft een 4x4 toch wel enige voordelen hebben we ontdekt. Maar gelukkig zat Dennis achter het stuur te genieten. Hij gaf nog wat extra gas om niet vast te komen in het zand. Paris Dakar is erg niks bij. Mam hield zich goed en ik zat te genieten.

Op de locatie, inderdaad naast een grote duin en onder de bomen, hebben wij ons kamp opgeslagen. Beetje druk met 3 kids. Je bent vooral bezig ze te voorzien van voedsel (zo gaat dat met kids) en te voorkomen dat ze snoekduiken maken van de zandduin. Maar wel groot feest hoor. Ze hebben zich goed vermaakt. Van top tot teen onder het zand, klimmen, scheppen ... Erg loslaten je emoties als Dennis Tijmen op ons bed wil verschonen en de halve duin komt uit Tijm's broek vallen. haha Gelukkig was het dekbed dichtgeslagen. We hadden natuurlijk ons hele dekbed meegenomen. Het zou koud zijn 's nachts. Niks van gemerkt. Dekbed maar uit de hoes gehaald en in de koffer gedaan.

Tijdens het voorbereiden van het avondmaal kregen we visite van een kameel. Geweldig zo van dichtbij. Kids op de arm en even hallo zeggen natuurlijk. Na 1 minuut staat er opeens een hele kudde. (Ruikt lekker) Jaime was van mening dat we nu toch duidelijk moesten maken dat ons kamp niet voor kamelen was bedoelt. Dus lawaai maken en daar gingen ze. Later op de avond hebben we nog een gigantische spin cq krab gespot en dood gemaakt. Foto's volgen nog als me dat lukt. Tot slot kwam er een koe langs. Nora dacht dat het een stier was en schrok zich rot. Wilde stieren in de woestijn .. hmm liever niet.

Een geweldig avontuur maar we wachten even tot het hier winter wordt voordat we weer gaan. Jeeeeeeeeee wat was het warm :-)

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

De Familie Bierman In Dubai!

04 Mei 2012

Updateje

30 Januari 2011

Integratie deel 2
Dennis

Yeeey! Het avontuur gaat eindelijk beginnen! Na maanden voorbereiding stap ik 29 september toch echt in het vliegtuig richting Midden Oosten. Titia en Tijmen haal ik begin november op en dan kan het feest echt losbarsten.. Via deze site houden we jullie op de hoogte over alle perikelen die zich hier afspelen. En geloof me.. wij zijn net zo nieuwsgierig als jullie! :-) Liefs, Dennis, Titia en Tijmen

Actief sinds 23 Sept. 2009